" پرسشنامه مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی( احمدی – نورانی) "
این پرسشنامه به منظور بررسی میزان مهارت اجتماعی کودکان تهیه شده است. لذا از شما مربی عزیز خواهشمندم که به منظور به دست آوردن نتایج بهتر با کمال دقت پرسشنامه را تکمیل بفرمایید. پیشاپیش از همکاری شما صمیمانه سپاس گزارم.
مشخصات کودک
نام و نام خانوادگی: سن کودک: جنس:
سابقه تدریس مربی: میزان تحصیلات مربی: میزان تحصیلات مادر:
ردیف |
|
کاملا |
غالبا |
گاهی |
به ندرت |
اصلا |
1 |
کودک به دیگران لبخند می زند.
|
|
|
|
|
|
2 |
کودک هنگام رو به رو شدن با اشخاص آشنا لبخند می زند
|
|
|
|
|
|
3 |
کودک هنگام ورود به کلاس به قسمت خلوت کلاس می رود. |
|
|
|
|
|
4 |
کودک بچه های دیگری را در بازی خود شریک نمی کند
|
|
|
|
|
|
5 |
کودک روان صحبت می کند
|
|
|
|
|
|
6 |
کودک در انجام کارها به دیگران کمک می کند
|
|
|
|
|
|
7 |
کودک صورت و دست های خود را تمیز نگه می دارد
|
|
|
|
|
|
8 |
کودک به لبخند دیگران پاسخ می دهد
|
|
|
|
|
|
9 |
کودک بدون اجازه از کلاس خارج می شود.
|
|
|
|
|
|
10 |
کودک دیگران را به بازی گروهی دعوت می کند
|
|
|
|
|
|
11 |
کودک به فعالیت های دسته جمعی علاقه مند است
|
|
|
|
|
|
ردیف
|
|
کاملا |
غالبا |
گاهی |
به ندرت |
اصلا |
12 |
کودک اسباب بازی های خود را به دیگران می دهد
|
|
|
|
|
|
14 |
کودک در هنگام ورود به جمع به طرف دوستان خود می رود و با آن ها بازی می کند |
|
|
|
|
|
15 |
لباس کودک تمیز است
|
|
|
|
|
|
16 |
کودک به موقع و به جا می خندد
|
|
|
|
|
|
17 |
کودک مقررات کلاس را رعایت می کند
|
|
|
|
|
|
18 |
کودک صبر می کند تا تا دیگران اورا به بازی دعوت کنند
|
|
|
|
|
|
19 |
کودک دیگران را به بازی دعوت می کند
|
|
|
|
|
|
20 |
کودک هنگام صحبت با دیگران به راحتی منظور خود را بیان میکند |
|
|
|
|
|
21 |
کودک در استفاده از آبرنگ و مداد رنگی با دگران شریک می شود |
|
|
|
|
|
22 |
کودک کثیف بودن لباس دوستش را به او تذکر می دهد
|
|
|
|
|
|
23 |
کودک هنگام مواجه شدن به دوستش لبخند می زند
|
|
|
|
|
|
24 |
کودکمتقابلجواب سلام دیگران را می دهد
|
|
|
|
|
|
25 |
کودکدر بازی با همسالان شرکت می کند.
|
|
|
|
|
|
26 |
کودک بچه های دیگر را دور خود جمع می کند
|
|
|
|
|
|
27 |
کودک مطلبی را در جمع بیان می کند
|
|
|
|
|
|
28 |
کودک برای نشستن دست و صورت دوست خود را ملامت می کند |
|
|
|
|
|
29 |
کودک نسبت به لبخند دیگران بی تفاوت است
|
|
|
|
|
|
ردیف
|
|
کاملا |
غالبا |
گاهی |
به ندرت |
اصلا |
30 |
کودک سخن دیگران را قطع می کند تا خودش صحبت بکند |
|
|
|
|
|
31 |
کودک هنگامی که دیگران در حال بازی هستند وارد بازی آن ها می شود |
|
|
|
|
|
32 |
کودک دوستان خود را در بازی شرکت می دهد
|
|
|
|
|
|
33 |
کودک در جمع ثابت است
|
|
|
|
|
|
34 |
کودک وسایل خود را به دیگران می دهد
|
|
|
|
|
|
35 |
مرتب بودن موها برای کودک مهم است
|
|
|
|
|
|
36 |
کودک از بودن در جمع لذت می برد
|
|
|
|
|
|
37 |
کودک به راحتی وارد جمع بچه های دیگر می شود
|
|
|
|
|
|
38 |
کودک کمرو است
|
|
|
|
|
|
39 |
کودک خود را از کار گروهی کنار می کشد
|
|
|
|
|
|
40 |
کودک برای دوست شدن با دیگران پیش قدم می شود
|
|
|
|
|
|