امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کتابخوانی
#1

  يك آموزگار چگونه  مي تواند:

 

براي آشنايي كودكان باهمه موارد،به عنوان مثال آشنا شدن باشركت هاي مختلف مثل شركت گاز وياسازمان مثل سازمان آتش -نشاني،ويا شخصييت هاي علمي وسياسي واجتماعي وفرهنگي و...كتاب هايي با همين موضوعات تهيه كرده ومسابقاتي را براي ايجاد انگيزه ي كودكان طراحي نموده ودراختيار آنها قرار دهيم.

 

1-تهيه فرآيندهايي ازموضوعات بندبالاومعرفي كتاب مربوط وتشويق به مطالعه و نقّاشي وتشكيل نمايشگاه ازكارهاي دانش آموزان.

2-ازكتاب مورد نظر كپي گرفته وبه صورت كارت ويا برگه درآورده وبه شكل دنباله دار درمدرسه ويا كلاس ويادرمنزل به ديوار نصب نموده واو را تشويق به مطالعه نماييم.

3-براي معرّفي شخصيّت هاي علمي وسياسي واجتماعي وفرهنگي به صورت من كيستم؟يامن چيستم؟نشانه هايي را داده و براي پيدا كردن سوال اورا به كتاب موردنظر هدايت نماييم.

4-درابتدا سعي شود براي آشنايي كودكان با كتاب از داستان هاي كوتاه استفاده شودو پايان داستانها مكاشفه اي ويابه ميل وآرزوهاي كودكان  بازگو شود.

5-داستان ها را از زبان شخصييت هاي مورد علاقه ي اوباز گويي مي كنيم.

6-كتاب مورد علاقه با صداي خودش ضبط شود وپخش شود تا او گوش دهد.

درخانه يا مدرسه ساعت كتابخواني  داشته باشد.

7-كتاب كه خوانده شد، از قسمت مورد علا قه اش نقّاشي كند.

8-كتاب را مي خوانيم،وبا چرا؟ وچگونه؟سوال مطرح مي كنيم وپاسخ مي دهند.

ازكتاب بعد از خواندن نمايش خلاق اجرا نمايند.

9-شخصيّت هاي كتاب را روي انگشتان دست طراحي كنندوهر انگشت نماديك شخصيّت شود.

10-از او بخواهيم پايان كتاب را هر گونه كه دوست دارد تمام كند.و از شخصيّت هاي كتاب ماسك تهيه نمايد.

11-فرازي از كتاب مورد علاقه اش را بخوانيم  وبراي ادامه اورا ارجاع به كتابخانه وگرفتن كتاب كنيم.

12-داستان مورد علاقه اش را قسمت بندي نموده و هر قسمت رايكي از دانش آموزان  به صورت نمايش اجرا نمايد.

13--درمنزل ويا در كلاس كتاب را به صورت هم خواني اجرا مي كنيم.

14-اورا به كتابخانه ها ي عمومي ببريم تابامحيط كتابخانه اي آشنا شود.

14-ازهر دانش آموز ان  بخواهيم با توجّه به توانشان كتاب  بياورندو غرفه ي كتاب فروشي در مدرسه  به وسيله خودشان تشكيل دهند.و درآمد فروش را به مصرف امور خير برسانند.

واين طرح ابتكاري خودم مي باشدو فكر مي كنم جالب است ونتايج خوبي داشته است.

توضيح طرح:

15-با دعوت از اوليا وجويا شدن ازحيات پدر بزرگ ويا مادر بزرگ دانش آمو زان ،از آنها خواستم داستانهاي مورد علاقه ي كودكانشان رابا صداهاي پدر بزرگ ويا مادر بزرگ   ويا صداي خودشان (پدر ومادر ) رادر سي دي  ويا نوار ضبط نمايند وبه مدرسه ارجاع دهند .سپس همه را در يك سي دي ويا نوار  واحد وارد كردم وبه يك يك دانش آموزان دادم اين طرح بسيار مورد استقبال قرار گرفت و بچه ها قصّه را با صداهاي پدر بزرگ ويا مادر بزرگ   ويا صداي  مادر وياپدرها با علاقه  شنيدند ولذت بردند .

نويسنده :مهرآذين(سنجری)-منطقه3-دبستان سلمه 

 

لا یُمـــــكِنُ الفـــــرارُ مِـــــن حُــــكومَتِـــــ
به هـــر پیچــی کــــه پیچیــــدم. خــــــودم را در آغــــوش تـــو دیدم .
پاسخ }}
سپاس شده توسط: شهد ادب
 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره معلمـ گفت

انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.

پیوند ها

دوستان