امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه های جذب دانش آموزان شلوغ در کلاس
#1

سلام.اگه راههایی ارائه بدید که چطورتوی کلاس با بچه های شلوغ کار برخورد کنیم ویابچه های بی خیال نسبت به درس روباچه روشهایی جذب کلاس کنیم ممنون میشم.در ضمن انجمن خوبی دارید.امیدوارم هر روزپربارتر ازروز پیش باشد.سپاسlaugh

پاسخ }}
سپاس شده توسط:
#2

من چند راهکار با توجه به تجربه خودم ارائه میدم :

الف) برای دانش آموزان شلوغ :

  • یکی از بهترین راه ها داشتن قانون در کلاسه البته باید سعی بشه قوانین رو ود دانش آموزان وضع کنن
  • موقعیت هایی که باعث تقویت رفتار شلوغ کاری آنها می شود را از بین ببرید. مثلا زمانی که شلوغ می کنند به آنها توجه نکنید و وقتی ساکت هستند به آنها توجه بیشتری شود.
  • آنها را به طور اختصاصی در جریان درس وارد کنید و از آنها سوال بپرسیم و فعالیت های کلاسی انفرادی یا گروهی به آنها محوّل کنیم.
  • همیشه ابتکار عمل را در دست داشته باشیم

ب ) جذب بچه های بی خیال به درس :

  • وارد کردن آنها در فعالیت های عملی کلاس
  • طراحی فعالیت های عملی جذاب و مربوط به درس
  • استفاده از آنها به عنوان دستیار معلم برای کارهایی مانند جمع کردن دفتر املا و ...
  • استفاده از مثال هایی که در زنگی عادی بچه ها کاربرد دارد
  • اضفه کردن چاشنی شوخی و خنده به تدریس

و روش های زیاد دیگری که در تجربه سایر همکاران نهفته است ........

من معلمم. کسی که آینده ی، آینده سازان این مرز و بوم را رقم می زند
پاسخ }}
سپاس شده توسط: شهد ادب ، mahinr ، mina.sn ، a.n18
#3
بزرگواران عزیز

چند نکته که به نظرم می تونن خیلی بهما در اداره ی کلاس کمک کنند :
موقع تنبیه باید همیشه طوری عمل کنیم که دانش آموز متوجه شود این کار ما در واقع انتخابی است که خود او کرده :
«فاطمه ! اگه نذاری مریم ! به درس گوش بده »
با گفتن این جمله دانش آموز متوجه می شود که تنبیه او نتیجه منطقی عمل خودش بوده،
باتوجه به روانشناسی خصوصیات نوجوانان در این رده سنی ،هرگز به حریم فردی دانش آموزان تجاوز نکنیم . اگر بیش از حد به آنها نزدیک شویم احتمال این که گفتگویی آرام در باره ی یک نکته انظباطی به برخوردی خشن و شدید تبدیل شود به طورچشم گیری افزایش خواهد یافت

اگر مجبور هستیم صحبتمان را با دانش آموزی قطع کنیم تا رفتار نا مناسب دانش آموز دیگری را تصحیح کنیم حتما از او عذر خواهی کنیم .
« فاطمه معذرت می خوام . باید چند کلمه با مریم صحبت کنم . الان بر می گردم » این طوری بچه یاد می گیره برای دیگران ارزش قائل بشه .

به جای این که روی اشتباهات دانش آموزامون تمر کز کنیم او را به سوی انتخاب رفتار مطلوب راهنمایی کنیم. وکار هایی که ادمین محترم فرمودند.

به اوونا یاد بدیم که اشتباه کردن بد نیست در اشتباه ماندن بد است
اﮔﺮ ﻗﺎﺩﺭ ﻧﯿﺴﺘﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﯼ
ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺳﯿﺐ ﺑﺎﺵ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺖ
ﺍﻧﺪﯾﺸﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﯼ
پاسخ }}
سپاس شده توسط: admin ، mahinr ، mona a ، a.n18
#4

سلام همکار خوبم

دانش اموزان شلوغ

اول از همه باید بررسی کنید که رفتار ایشان در منزل چگونه است(تماس با والدین وارجاع به مشاور)

اگر به دلیل بیش فعالی بود (ارجاع به پزشک )

درغیر این صورت رفتار ایشان را مورد بررسی قرار دهید.

شاید به دلیل یکی از موارد زیر باشد

1بسیار باهوش است و درس برایش خسته کننده است.(دادن تمرینات سرگرم کننده ومشکلتر)(توجه به تواناییهای فردی)

2بالعکس درس را نمیفهمد.(تکرار درس به زبان ساده تر وعینی)(توجه به تفاوتهای فردی)

3نحوه درس برایش جذاب نیست.(راهکارهای ابتکاری معلم)

4محیط فیزیکی کلاس خسته کننده است.

5در محیطی رشد داشته که هیچ قانونی وضع نشده(جلسه با  اولیا)گذاشتن یکسری قوانین  وباز خورد عدم رعایت همراه با تشویق کسانی که به قوانین احترام میگذارند

6......................................................................

جذب بچه های بی خیال

با نظرات اقای adminموافقم

موفق باشید

درس معلم ار بود زمزمه محبتی                 جمعه به مکتب اورد طفل گریز پای را

درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب اورد طفل گریز پای را
پاسخ }}
سپاس شده توسط: a.n18
 


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  شناخت ویژگی های دانش آموزان habibian 3 4,233 7-6-1392, 01:24 عصر
آخرین ارسال: moh3N

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره معلمـ گفت

انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.

پیوند ها

دوستان