با این خوراکی ها به جنگ افسردگی بروید! - نسخه‌ی قابل چاپ

+- "معلمـ گفت" انجمن علمی معلمان ایران (https://moallemgoft.ir)
+-- انجمن: انجمن روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی (https://moallemgoft.ir/forum-703.html)
+--- انجمن: سایر موضوعات روانشناسی (https://moallemgoft.ir/forum-1009.html)
+--- موضوع: با این خوراکی ها به جنگ افسردگی بروید! (/thread-3832.html)



با این خوراکی ها به جنگ افسردگی بروید! - ziiba - 20-8-1395

دارچین
دارچین ادویه معطر و بی نظیری است که در تهیه انواع غذاها و دسرها جایگاه خاصی دارد می تواند با تنظیم سطح قند خون، با افسردگی مقابله کند. بسیاری از مردم نمی دانند که کاهش قند خون به طور جدی وضعیت روحیه را تغییر می دهد.

موز
طعم شیرین این میوه خوشمزه هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان دلچسب است. مهم ترین خاصیت موز مقدار بالای منیزیوم و پتاسیم است که این دو ماده معدنی ترشح کورتیزول که هورمون استرس است را کاهش می دهند.
شکلات تیره
شکلات تیره که حداقل 65% کاکائو دارد یکی از بهترین خوراکی ها برای درمان افسردگی است. ترکیبات آنتی اکسیدانی آن در کنار مقدار بالای سلنیوم در تقویت حافظه، پیشگیری از پیری زودرس و بهبود روحیه مؤثر است. خوردن روزانه 32 گرم شکلات سطح کورتیزول را تا حد زیادی کاهش می دهد
.میوه های خشک
میوه های خشک منبع گیاهی امگا 3 هستند که این ریز مغذی های اساسی در مقابله با افسردگی و همچنین کاهش کلسترول و ناراحتی های قلبی عروقی نقش بسیار مثبتی دارند. یک مشت کم گردو یا بادام در طول روز برای بهره مندی از خواص این خوراکی ها کافی است
فلفل
ادویه ها حاوی ترکیبی به نام کاپسائیسین هستند که محافظ قوی برای کاهش علائم افسردگی است زیرا این ماده فعال توانایی تحریک تولید آندروفین دارد که هورمون خوش اخلاقی محسوب می شود. انواع فلفل حاوی این ترکیب هستند.

سبزیجات سبز
سبزیجات سبز منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی مرکزی و مغز دارند. به دلیل وجود ویتامین های گروه B، C و اسید فولیک این خوراکی ها می توانند استرس را کاهش دهند و با افسردگی و دیگر اختلالات روحی مقابله کنند.


RE: با این خوراکی ها به جنگ افسردگی بروید! - siminpayam - 23-8-1395

سلام
مفید بود