درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)



نحوه نمایش موضوع
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1 | Top
admin آفلاین

*******

عنوان کاربر:
مدیریت کل سایت
ارسال‌ها:
873
تاریخ عضویت:
فروردین 1391
واکاوي اضطراب خواندن در زبان دوم از طريق انديشه درون گرايي
واکاوي اضطراب خواندن در زبان دوم از طريق انديشه درون گرايي

نویسندگان : قنسولي هزاره بهزاد*,برقچي بابك

* دانشگاه فردوسي مشهد

اين پ‍ژوهش با هدف بررسي رابطه احتمالي ميان اضطراب خواندن، راهبردهاي خواندن و سطح بسندگي خواندن يادگيرندگان زبان دوم انجام گرفت. بيشتر پژوهش هاي مرتبط با اضطراب زبان مطالعات کمي هستند. پژوهش پيش رو با رويکردي کمي و کيفي در دو مرحله صورت گرفت. بخش نخست تحليل کمي است اما بخش پسين تحليل کيفي است که شامل مطالعات موردي است که از داده هاي بياني روش برون فکني انديشه استفاده شده است. در بخش کمي رابطه ميان اضطراب خواندن و سطح بسندگي زبان (خواندن) سنجيده شد. براي اين منظور پرسشنامه اضطراب خواندن در ميان دو گروه متوسط و پيشرفته زبان آموز ايراني توزيع شد تا رابطه ميان اضطراب خواندن و سطح بسندگي زبان آنان مورد سنجش قرار گيرد. در بخش کيفي با استفاده از روش برون فکني انديشه رابطه ميان اضطراب خواندن و راهبردهاي خواندن مورد محاسبه قرار گرفت. نتايج تحقيق نشان مي دهد که 1) رابطه اي معنادار ميان اضطراب خواندن و توانايي خواندن يادگيرندگان زبان وجود ندارد، 2) اضطراب خواندن بر سبک خواندن و ترجيح زبان آموزان در استفاده از بعضي از راهبردهاي خواندن تاثيرگذار است.

كليد واژه: درون فکني انديشه، اضطراب خواندن در زبان خارجي، راهبردهاي خواندن، بسندگي زبان

متن کامل این مقاله در دسترس نیست.



پاسخ با نقل قول  }}}
سپاس شده توسط:


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  از زبان مادري تا زبان بين‌المللي شهد ادب 0 2,197 4-7-1391, 06:14 عصر
آخرین ارسال: شهد ادب
  برقراري روابط گزاره اي در ضمن خواندن داستان ها admin 0 2,349 23-5-1391, 01:39 صبح
آخرین ارسال: admin
  راهکارهاي يادگيري و انگيزه اي زبان آموزان ايراني در يک کلاس الکترونيکي آموزش زبان admin 0 2,538 23-5-1391, 12:35 صبح
آخرین ارسال: admin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
درباره انجمن علمی معلمان ایران "معلمـ گفت"
انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.
لينک های مرتبط با "معلمـ گفت"