درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)



نحوه نمایش موضوع
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1 | Top
admin آفلاین

*******

عنوان کاربر:
مدیریت کل سایت
ارسال‌ها:
874
تاریخ عضویت:
فروردین 1391
سنجش پوياي گروهي: ارايه مدلي از راهبردهاي ميانجي گري در آموزش مهارت شنيداري
سنجش پوياي گروهي: ارايه مدلي از راهبردهاي ميانجي گري در آموزش مهارت شنيداري

نویسندگان : علوي سيدمحمد,كيوان پناه شيوا,شعباني كريم*

* دانشگاه علامه محدث نوري (ره)

سنجش پوياي گروهي که مبتني بر فرضيه اجتماعي- فرهنگي ويگوتسکي مي باشد اخيرا به عنوان روشي براي شناسايي حوزه تقريبي رشد زبان آموزان در کلاس مطرح شده است (پانر و لنتالف، 2010؛ شعباني، 2010). اين مقاله بر آن است تا کاربرد سنجش پوياي گروهي را به عنوان روشي براي شناسايي راهبردهاي ميانجيگري که يک مدرس زبان انگليسي در تعامل خود با گروهي از زبان آموزان در زمينه مهارت شنيداري مورد استفاده قرار داده به تصوير بکشد. هدف ديگر اين مقاله شناسايي تاثير آموزش مبتني بر سنجش پوياي گروهي بر يادگيري جمعي مي باشد. روش اجرايي اين ارزيابي به صورت ميکروژنتيک، طولي و تعاملي مي باشد. جمعي از زبان آموزان در گروه سني 20 تا 25 در اين مطالعه شرکت کردند. مواد آموزشي مورد استفاده در جلسات سنجش شامل فايل هاي شنيداري راديو صداي آمريکا VOA بوده است. تحليل کيفي نمونه هاي تعاملي اين روش يک مدل راهبردي ميانجيگري متشکل از انواع مختلف بازخوردهاي مسقيم و غيرمستقيم را نشان مي دهد. بررسي ها نشان داد که روش کالبدي جمعي (دوناتو، 1994) زمينه را براي توزيع کمک (پلات و بروکس، 1994) بين زبان آموزان در فضاي اجتماعي کلاس فراهم مي کند به طوري که داوطلبين اوليه و ثانويه به طور متقابل از کمک هاي يکديگر بهره مي گيرند (پانر، 2009). با استفاده ازمدل راهبردي ميانجيگري فرايندهاي ميکروژنتيک و تکاملي زبان آموزان در طول زمان شناسايي شد. هم چنين مشخص شد حوزه تقريبي رشد گروهي فراتر از حوزه تقريبي رشد انفرادي عمل مي کند. در پايان، با توجه به يافته ها پيشنهاد مي شود راهبردهاي ميانجيگري شناسايي شده در اين تحقيق به عنوان راهنما براي مدرس زبان انگليسي در هنگام تعاملات خود با حوزه تقريبي رشد زبان آموزان در کلاس مورد استفاده قرار گيرد.

كليد واژه: ارزيابي پوياي گروهي، حوزه تقريبي رشد، تعاملي، شنيداري

منبع : آموزش مهارت هاي زبان (علوم اجتماعي و انساني شيراز) زمستان 1390; 3(4 (پياپي 4/65)):27-58.

متن کامل این مقاله موجود نیست.



پاسخ با نقل قول  }}}
سپاس شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
درباره انجمن علمی معلمان ایران "معلمـ گفت"
انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.
لينک های مرتبط با "معلمـ گفت"