درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)



نحوه نمایش موضوع
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1 | Top
admin آفلاین

*******

عنوان کاربر:
مدیریت کل سایت
ارسال‌ها:
873
تاریخ عضویت:
فروردین 1391
راهکارهاي يادگيري و انگيزه اي زبان آموزان ايراني در يک کلاس الکترونيکي آموزش زبان
راهکارهاي يادگيري و انگيزه اي زبان آموزان ايراني در يک کلاس الکترونيکي آموزش زبان

نویسندگان : باقري محمدصادق,يميني مرتضي,رياضي عبدالمهدي

هدف اين مطالعه آشنا کردن يک گروه زبان آموزان ايراني به يک برنامه آموزش زبان الکترونيکي بود تا تاثيرات اين دوره را در راهکارهاي انگيزه و يادگيري مورد بررسي قرار دهد. اين مطالعه تلاشي براي ارزيابي ميزان استفاده از راهکارهاي يادگيري در حالت سنتي و الکترونيکي بود. داده هاي اين مطالعه از 100 نفر زبان آموز ايراني (62 نفر زن و 38 نفر مرد) که در يک کلاس آموزش زبان الکترونيکي به مدت دو ماه شرکت کردند جمع آوري شدند. ابزارهاي اين مطالعه يک پرسشنامه ترجمه شده و اصلاح شده MSLQ، يک پرسشنامه کنش (Volition)، يک پرسشنامه اطلاعات فردي و يکسري مصاحبه با زبان آموزان و استادان اين تحقيق بودند.
کنترلهاي فردي (Self-regulation) چارچوب تئوري اين مطالعه بود. داده ها بصورت کمي و کيفي تجزيه و تحليل شدند تا تغييراتي را که زبان آموزان در نتيجه حرکت از روش سنتي به روش الکترونيکي دارند بررسي شوند و ديدگاههاي جديدي براي برنامه هاي آموزش زبان الکترونيکي در ايران کسب شوند. نتايج آماري اين مطالعه بيانگر اين واقعيت ميباشد که زنان از راهکاري بيشتري هم در روش الکترونيکي استفاده مي کنند.
در رابطه با تاثير جنسيت، تفاوت راهکارهاي استفاده از منافع و شگردهاي يادگيري بطور کلي در مطالعه نهايي معني دار بودند. تفاوت ها در سازندگي و يادگيري از دوستان و هم کلاسي ها در هر دو مطالعه معني دار بودند. با اين حال تفاوت ها در استمداد کمک، استفاده از منابع و بطور کلي شگردهاي يادگيري فقط در مطالعه نهايي معني دار بودند. در رابطه با تاثير جنسيت بر اجزاي کنش، در تمام موارد بجز کنترل محيطي ميانگين ها براي خانم ها در هر دو مطالعه بالاتر بودند. با اين حال، تفاوت هاي کنترل محيطي فقط در مطالعه دوم معني دار بودند. در رابطه با تاثير جنسيت بر انگيزه راهکارهاي يادگيري و کنش، خانمها ميانگين هاي بالاتري داشتند اما تفاوت هاي ميانگين ها معني دار نبودند. در رابطه با يادگيري، تنها تفاوت ميانگين ها در مطالعه دوم معني دار بودند. تفاوت هاي ميانگين ها براي کنش در هر دو مطالعه معني دار بود. نتايج تجزيه و تحليل کيفي داده ها اين بود که چهار مقوله اصلي راهکارهاي يادگيري و اجزاي آنها آشکار شدند. در رابطه با بررسي کلي راهکارهاي يادگيري بيشتر از يادگيري هاي کنشي استفاده شدند و راهکارهاي کنشي بيشتر از راهکارهاي انگيزه اي مورد استفاده قرار گرفتند. تناوب استفاده از راهکارهاي کلي و اجزاي آنها و اولويت هاي بکارگيري آنها از يافته هاي کيفي اين مطالعه ميباشند.

متن کامل این مقاله در دسترس نیست.



پاسخ با نقل قول  }}}
سپاس شده توسط:


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  از زبان مادري تا زبان بين‌المللي شهد ادب 0 2,235 4-7-1391, 06:14 عصر
آخرین ارسال: شهد ادب
  اسامي و صفات گزاره اي در زبان فارسي admin 0 2,593 23-5-1391, 02:42 صبح
آخرین ارسال: admin
  قدرت سياسي در کارکرد زبان: بررسي استفاده از عبارات احتياط آميز در مصاحبه هاي سياسي admin 0 2,271 23-5-1391, 01:41 صبح
آخرین ارسال: admin
  واکاوي اضطراب خواندن در زبان دوم از طريق انديشه درون گرايي admin 0 2,738 23-5-1391, 12:40 صبح
آخرین ارسال: admin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
درباره انجمن علمی معلمان ایران "معلمـ گفت"
انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.
لينک های مرتبط با "معلمـ گفت"