درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)



نحوه نمایش موضوع
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1 | Top
vahidf آفلاین

***

عنوان کاربر:
کاربر فعال انجمن
ارسال‌ها:
102
تاریخ عضویت:
آذر 1391
جدید  درس انشاء در کارنامه پایه هفتمی‌ها/ ۳درس بدون امتحان پایان سال

شاپور محمدزاده، مدیر کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص مصوبات این کمیسیون درباره ارزشیابی دروس پایه هفتم، اظهار داشت: شورای عالی آموزش و پرورش به کمیسیون اساسنامه این اختیار را داد که مقررات و قوانین دوره اول متوسطه را در این کمیسیون تعیین تکلیف کند که به منزله تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: بخشی از آیین‌نامه دوره اول متوسطه، ارزشیابی دروس است که بررسی شد و به تصویب رساندیم.
محمدزاده گفت: به استناد مصوبه 883 شورای عالی آموزش و پرورش در 31 اردیبهشت 92 مبنی بر واگذاری اختیار تصویب مقررات مورد نیاز دوره متوسطه به کمیسیون اساسنامه و مقررات تحصیلی، ارزشیابی پایانی دانش‌آموزان پایه هفتم در هر یک از نوبت‌های ارزشیابی صرفاً برای سال 93ـ92 تصویب شد.
* 3 درس قرائت‌ فارسی، املاء و انشاء در کارنامه پایه هفتمی‌ها برای اولین بار
 مدیر کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش توضیح داد: در درس قرآن، آزمون به صورت کتبی و شفاهی است که 10 نمره کتبی و 10 نمره شفاهی است؛ ارزشیابی درس معارف اسلامی کتبی بوده و بر مبنای 20 نمره است.
وی با بیان اینکه درس زبان و ادبیات فارسی در کارنامه به سه درس قرائت، املاء و انشاء تقسیم شده است، گفت: ارزشیابی این 3 درس کتبی بوده و بر مبنای 20 نمره است.
محمدزاده افزود: در گذشته این سه درس به صورت جداگانه در کارنامه پایه هفتم لحاظ نمی‌شود که در راستای سخنان رئیس‌جمهور در اول مهر امسال مبنی بر توجه به درس انشاء صورت گرفته است.
* درج یک درس در کارنامه برای ارزشیابی زبان خارجه
 این مقام مسئول در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی درس زبان عربی به صورت کتبی و شفاهی است که 15 نمره کتبی و 5 نمره شفاهی است. وی به ارزشیابی درس زبان خارجه اشاره کرد و ادامه داد: ارزشیابی این درس به صورت کتبی و شفاهی شده است؛ البته در گذشته دو نمره (دو درس) در کارنامه برای زبان خارجه در نظر گرفته می‌شد و کتبی و شفاهی جداگانه بود که امسال یک نمره اعلام می‌شود.
* ارزشیابی درس ریاضی عملی بر مبنای 20 نمره است
محمدزاده به ارزشیابی درس علوم تجربی اشاره کرد و گفت: ارزشیابی این درس به صورت کتبی و عملی است که شامل 15 نمره کتبی و 5 نمره عملی است.
وی افزود: ارزشیابی درس‌های ریاضی و مطالعات اجتماعی کتبی بر مبنای 20 نمره است و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی نیز عملی بر مبنای 20 نمره است.

* 3 درس که آزمون پایانی ندارند
 این مقام مسئول در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه درس‌های «فرهنگ و هنر» و «کار و فناوری»، عملی است و ارزشیابی پایانی ندارد، اظهار داشت: این دو درس نمره دارد و بر مبنای 20 نمره است و دانش‌آموزان به صورت تکوینی نمره را به دست می‌آورند.
وی با بیان اینکه ارزشیابی درس «تفکر و سبک زندگی»،به صورت کتبی و عملی است، گفت: این درس 5 نمره کتبی پایانی دارد و 15 نمره هم تکوینی است که در طول هر نوبت به دست می‌آید.

محمدزاده با تأکید بر اینکه ارزشیابی انضباط هم به صورت گذشته عمل می‌شود، افزود: درباره این درس برابر با ماده 10 و تبصر‌ه‌های آیین‌نامه‌های ارزشیابی تحصیلی و تربیتی دوره راهنمایی تحصیلی مصوبه جلسه 750 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 26 تیر ماه 86 عمل می‌شود.

وی به تعریفی ارزشیابی تکوینی پرداخت و بیان داشت: ارزشیابی تکوینی مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی است که به صورت مستمر توسط معلم و دانش‌آموز و سایر ارزیابی کنندگان به منظور بهبود فرایند یاددهی ـ یادگیری در طول هر نوبت به عمل می‌آید که شامل انجام تکالیف درسی، آزمون‌های علمکردی، فعالیت‌های مرتبط با درس خارج از کلاس به صورت فردی یا گروهی (فعالیت‌های پژوهشی) ارزشیابی‌های باز و مشاهدات تدریجی رفتار، خود ارزیابی و نظر اولیای دانش‌آموزان است.

* اختصاص 5 نمره از ارزشیابی تکوینی به فعالیت‌های پژوهشی
 محمدزاده به فارس اظهار داشت: مقرر شد که 5 نمره از ارزشیابی تکوینی در طول هر نوبت به فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی دانش‌آموزان اختصاص یابد و معلمان می‌توانند بخشی از ساعات تدریس خود را در هر درس برای هدایت و راهنمایی فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی دانش‌آموزان منظور کنند.

وی گفت: در صورتی که دانش‌آموز در دروس «فرهنگ و هنر»، «کار و فناوری» و «تفکر و سبک زندگی» نمره حد نصاب قبولی را کسب نکند، تا 31 مرداد ماه فرصت دارد با انجام پروژه‌های پیشنهادی معلم (تحقیقی، پژوهشی و عملی) نسبت به جبران ضعف‌های خود در درس یا درس‌های مربوطه اقدام کند؛ معلم با بررسی عملکرد دانش‌آموز در فعالیت‌های انجام شده، نتیجه ارزشیابی وی را اعلام می‌کند.




پاسخ با نقل قول  }}}
سپاس شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
درباره انجمن علمی معلمان ایران "معلمـ گفت"
انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.
لينک های مرتبط با "معلمـ گفت"