درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)



نحوه نمایش موضوع
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1 | Top
admin آفلاین

*******

عنوان کاربر:
مدیریت کل سایت
ارسال‌ها:
873
تاریخ عضویت:
فروردین 1391
برقراري روابط گزاره اي در ضمن خواندن داستان ها
برقراري روابط گزاره اي در ضمن خواندن داستان ها

نویسنده : عبداله زاده اسماعيل*

* دانشگاه علم و صنعت ايران، تهران

مطالعه حاضر به بررسي برقراري روابط گزاره اي در ضمن خواندن متون داستاني مي پردازد. 201 دانشجوي مقطع ليسانس، متون داستاني را خوانده و به انتخاب انواع مختلف نمادهاي ايجاد همبستگي جهت ساخت معناي موردنظر پرداختند. نتايج حاکي از آن بود که زبان آموزان در سطوح مختلف زباني، الگوهاي ثابتي را در روند درک روابط عطفي دنبال مي کردند. خصوصا اينکه در هر سه گروه از توانش زباني، از بين نمادهاي ربطي، نمادهاي بيان تضاد از جهت آساني در درجه اول، نمادهاي سببي در درجه دوم، نمادهاي ترتيبي در درجه سوم و نمادهاي افزايشي بعنوان دشوارترين نمادها شناخته شدند. نتايج اين بررسي در زمينه فرضيه هاي مدل سازي و نيز درک مطلب و آموزش مهارتهاي خواندن مي تواند کاربردهاي نظري و عملي داشته باشد.

كليد واژه: استنباط، ساخت معنا، نمادهاي ربطي، درک مطلب، داستان

منبع : آموزش مهارت هاي زبان (علوم اجتماعي و انساني شيراز) پاييز 1390; 3(3 (پياپي 4/64)):1-20.

متن کامل این مقاله در دسترس نمی باشد.



پاسخ با نقل قول  }}}
سپاس شده توسط:


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اسامي و صفات گزاره اي در زبان فارسي admin 0 2,593 23-5-1391, 02:42 صبح
آخرین ارسال: admin
  واکاوي اضطراب خواندن در زبان دوم از طريق انديشه درون گرايي admin 0 2,739 23-5-1391, 12:40 صبح
آخرین ارسال: admin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
درباره انجمن علمی معلمان ایران "معلمـ گفت"
انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.
لينک های مرتبط با "معلمـ گفت"