درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)



نحوه نمایش موضوع
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1 | Top
آ.رزاقی آفلاین

***

عنوان کاربر:
کاربر فعال انجمن
ارسال‌ها:
68
تاریخ عضویت:
بهمن 1392
Star  اشتباهات رايج تغذيه‌اي درهنگام درس خواندن

نخوردن صبحانه‌ 

صبحانه همان وعده غذايي مهمي است كه اغلب‌مان جدي نمي‌گيريمش

و اغلب متخصصان تغذيه معتقدند، جدي نگرفتنشخطرناك است.

آن قدر اهميت دارد كه حتي در رژيم‌‌هاي لاغري هم، نخوردنش را توصيه نمي‌كنند.

صبحانه باعث تثبيت قند خون مي‌شود و فعاليت طبيعي مغز هم به دنبال تثبيت قند خون مي‌آيد.

از آنجا كه سوخت سلول‌‌هاي مغزي با مواد قندي حاصل مي‌شود،تأمين اين سوخت در صبح اول وقت موجب افزايش قدرت يادگيري،

 تقويت حافظه كوتاه‌مدت، افزايش تمركز و كاهش خواب‌آلودگي مي‌شود. صبحانه را بايد نيم تا يك ساعت قبل از شروع فعاليتفكري‌تان بخوريد.

بهتر است كه صبحانه‌تان بر پايه نان باشد و يك آبميوه طبيعي هم در همين وعده بنوشيد.

مصرف مواد غذايي پروتئيني كه داراي پروتئين‌‌هايي با كيفيت بالا هستند (نظير شير و تخم‌مرغ) نيز مفيد است.

درس خواندن بلافاصله بعد از غذا خوردن‌

بلافاصله بعد از خوردن يك وعده غذايي، سراغ مطالعه نرويد؛

 چون ثابت شده است كه پس از صرف يك وعده غذايي،

 خون رساني به دستگاه گوارش بيشتر مي‌شود و كارايي اعمالهوشمندانه افت مي‌كند.

- خوردن تنقلات موقع درس خواندن‌

خيلي‌ها عادت كرده‌اند كه وقتي دارند درس مي‌خوانند، يك چيزيبخورند: اسنك، ميان‌وعده يا چيزي از اين قبيل.

اين شيوه از غذا خوردن در خلال درس خواندن اگرچه براي تامين سوخت مغز، مناسب است؛

اما اگر حالت افراط پيدا كند و از برنامه درستي پيروي نكند، خطر چاقي را به دنبال خواهد داشت؛

اما بهترين برنامه برايميان‌وعده‌ها چه برنامه‌اي است؟

پاسخ اين است كه در بين ميان‌وعده‌ها،مغزها يكي از بهترين‌‌ها محسوب مي‌شود كه هم كالري‌شان بالاست، هم ارزش تغذيه‌اي‌شان.

تهيه و صرف مخلوطي از مغزها به همراه كنجد و گردو بسيار مفيد است.

 مطالعات نشان داده‌اند كه در بين مغزها نيز بادام هندي وكنجد بيش ترين ميزان آهن را دارند،

به طوري كه در 100 گرماز آنها به ترتيب 6 ميلي‌گرم و 10 ميلي‌گرم آهن وجود دارد.

 بادام‌زميني و بادام هندي نيز بيش ترين ميزان روي را دارند.

 لابد مي‌دانيد كه روي و آهن 2 ماده معدني بسيار مهم و موثر در تقويت قدرت حافظه محسوب مي‌شود.

 نخوردن ميوه و سبزيجات‌

ميوه‌ها به خاطر آب و ويتامين‌‌هاي فراواني كه دارند، موجبحفظ شادابي و رفع خستگي مي‌شوند، ضمنا اضطراب‌ راهم كم مي‌كنند.

اين گروه از مواد غذايي به دليل موثر بودن در تنظيم قند خون مي‌توانند انرژي لازم براي فعاليت‌‌هاي مغزيرا تامين كنند.

به همين دليل توصيه مي‌شود در طول يك روز، دست‌كم 3 تا 4 عدد ميوه بخوريد

 افراط در مصرف غذا‌هاي چرب‌

خوردن غذا‌هاي چرب را به خصوص درهنگام درس خواندن محدود كنيد؛ چون اين غذاها ديرتر از معده تخليه مي‌شود

و به هميندليل باعث سنگيني و احساس كسالت‌ مي‌شود،

ضمن اين كه افراط در خوردناين‌جور غذاها موجب بروز اختلال در قدرت تمركزتان مي‌شود

پرهيز از مصرف انواع شيريني‌جات،سوسيس، كالباس و غذا‌هاي پرادويه نيز اكيدا توصيه مي‌شود




پاسخ با نقل قول  }}}
سپاس شده توسط:
#2 | Top
siminpayam آفلاین

****

عنوان کاربر:
کاربر ارزشمند انجمن
ارسال‌ها:
343
تاریخ عضویت:
خرداد 1391
RE: اشتباهات رايج تغذيه‌اي درهنگام درس خواندن

سلام و درود

سفارش مفیدی در مورد غذا بود و دانش آموزان با رعایت آن خیلی از مشکلات ناآگاهانه  ناشی از افراط و تفریط در خوردن رفع می گردد




پاسخ با نقل قول  }}}
سپاس شده توسط:
#3 | Top
آ.رزاقی آفلاین

***

عنوان کاربر:
کاربر فعال انجمن
ارسال‌ها:
68
تاریخ عضویت:
بهمن 1392
RE: اشتباهات رايج تغذيه‌اي درهنگام درس خواندن

             با سلام

              از توجه شما متشکرم     <img src=" border="0" class="smilie" src="http://moallemgoft.ir/images/smilies/shy.gif" style="cursor: pointer;" />




(آخرین ویرایش در این ارسال: 25-11-1392, 12:36 عصر، توسط آ.رزاقی.)
پاسخ با نقل قول  }}}
سپاس شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
درباره انجمن علمی معلمان ایران "معلمـ گفت"
انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.
لينک های مرتبط با "معلمـ گفت"