امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازدید سرگروه های آموزشی
#11

سلام  براي من اتفاق هاي بالا هم افتاد يه سر گروه امد يه سوال از دانش آموز برسيد.7 تا از دانش آموزان جواب ندادن بقيه جواب دادند. بعد گزارش نوشت گه كلاس ضعيفه .

راسش الان هم انگيزه ام رو از دست دادم. وقتي فرقي بين معلمي كه درس مي ده و نمي ده وجود نداره آيا انگيزه براي معلم مي مونه

درست است که این کار باعث تضعیف روحیه معلم می شود و من به عنوان کسی که تجربه سرگروه آموزشی بودن را دارم به شما می گویم، زیاد به این چیزها توجه نکنید.

مهم این است که پیش خدا و وجدانمان سربلند باشیم.

امیدوارم سرگروه های عزیز در هنگام بازدید، تنها به دلیل یاد نداشتن یک سوال تمام فعالیت های همکار را زیر سوال نبرند و از همه مهم تر انگیزه ...

من معلمم. کسی که آینده ی، آینده سازان این مرز و بوم را رقم می زند
پاسخ }
سپاس شده توسط: hamed1391 ، شوکران
#12


به نظر من مهم نیست که سرگروه تو گزارشش چی می نویسه مهم اینه که شما بعد بازدید چه ارزیابی از کلاستون دارید و نظر یک معلم دیگه رو هم درباره ی کلاستون و اگر تدریس داشته اید در مورد تدریس می فهمید. البته سرگروههای ما بیشتر دنبال نقاط ضعفن نه تقویت نقاط مثبت. من به کسی اجازه ندادم که از کلاسم چندتا سوال بپرسه و بعد بگه اینها یاد ندارند (جدا از تضعیف روحیه دانش آموز) علت این حرف سوال می کردم. شاید دانش اموز در حال پیشرفت باشه -  ازش می خوام  نمونه تدریس پیشنهاد بده . - درباره علت ضعف دانش آموزان در سوال مورد نظر گفتگو می کردم- از سرگروه می خواستم دوباره همان سوال رو جور دیگر بپرسد. - البته قبل از هر بازدیدی بهتر از هر کسی در مورد ضعف های دانش آموزان اطلاع داشتم و در مورد همان ضعف ها تلاشها و پیگیری هایی که انجام دادم به صورت مستند ارائه می کردم.

چه فکر کنید که میتوانید و چه نمیتوانید در هر صورت حق با شماست

پاسخ }
سپاس شده توسط: admin ، شوکران
#13

امروز یکی از معلمان در کارگاه سوالی کرد که فکر می کنم دغدغه اکثر معلمان باشه

به نظر شما لازمه که پوشه کارمون بسیار کامل باشه نمی دونم همه قسمت های بنویسیم رو تیک بزنیم یک بازخورد طولانی و قشنگ پای دفترشون بنویسیم از هر فعالیت کلاسمون گزارش تصویری تهیه کنیم؟پوشه های دانش آموز پر از آزمونهای مختلف باشه؟ ... من که پوشه کارو فقط برای بازدید تهیه کردم ...

-  سوال ایشون بسیار جالبه و در جوابش همه  می توانند نظر خودشون رو بگن. اما نظر شخص من اینه که ،  تدریس معلم مهمترین و با ارزش ترین ملاکه،  و همکاری که تدریسش در سطح خوب و پیگیری و توجه به دانش آموزان ؛ کلاسداری و ... در سطح خوبه این چیزا اصلا مهم  نیست . درواقع آموزگار در کلاسش بین بهتر و بهترین می خواد بهتر انتخاب کنه. ولی این را هم در نظر داشته باشیم که نداشتن بر فرض چک لیست گرچه چیزی به معلومات و دانستنی ما در مورد وضعیت دانش آموز اضافه نمی کنه ، یک نقطه ضعف کمرنگ هم بحساب میاد مثلا اگر یک دانش آموز نیاز به تکرار پایه داشته باشه همه دنیا از جمله مدیر مدرسه کارشناس آموزش ... می پرسند چرا این دانش آموز رو مردود کردی. خوب اگه برفرض پوشه کاملی داشته باشی چک لیست و دفتر شاخص و واقعه نگاری و انواع آزمون ها رو داشته باشی ثابت کردن مسئله از 2 * 2 هم ساده تره.

ضمنا وقتی شما پوشه کار مناسب دارین یک بازدید کننده فقط با دیدن پوشه کار می تونه میزان پیشرفت دانش آموز رو ببینه چیزی که با سوال پرسیدن بهش نمیشه رسید مگر با چند بازدید و تبادل نظری در مورد دانش آموز و وضعیت او میشه انجام داد.

این سوالی بود فکر می کنم اکثر معلمان کارگاه بهش ابراز علاقه کردند. گفتم اینجا مطرح بشه شاید از نظرات دیگر همکاران بهرمند بشیم

چه فکر کنید که میتوانید و چه نمیتوانید در هر صورت حق با شماست

پاسخ }
سپاس شده توسط: ghorbanali jalaly ، شوکران
#14
منم باشما موافقم، متاسفانه معلمی که کلی انگیزه وتلاش وپشتکار داشته به دنبال روش های نوین تدریس بوده . با سایر ین فرقی نداره ،درسته که معلم هر فعالیتی داشته بر اساس وجدان کاریش انجام میده ،ولی اینا مطمعنا تو روحیه معلم تاثیر بسزایی خواهد داشت.
اگه مسئولین در انتخاب بازرسین وسر گرهها دقت بیشتری کنن بهتر خواهد شد.
اﮔﺮ ﻗﺎﺩﺭ ﻧﯿﺴﺘﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﯼ
ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺳﯿﺐ ﺑﺎﺵ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺖ
ﺍﻧﺪﯾﺸﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﯼ
پاسخ }
سپاس شده توسط: hamed1391 ، ghorbanali jalaly ، a.n18 ، شوکران
#15
پارسال من سوم تدریس میکردم باتوجه به این که دختران درنه سالگی به سن تکلیف میرسن ، از همون ابتدا شاگردارو با نماز واحکام دینی اشنا کرده بودم طوری بود که همشون نماز واحکام رو به خوبی میدونستن.بعد از جشن تکلیفشون ،سرگروه به کلاسم تشریف اورد خیالم راحت بود که هیچ مشکلی توکلاسم ندارم.اما.....
پس از برانداز کردن دفاترو....نوبت رسید به سوال پرسیدن از دخترا،میدونی چی پرسید؟
(الله اکبر در یک رو چند بار در نماز گفته میشود؟؟؟؟)
من خودم به عنوان معلم دقیقا حساب نکرده بودم با اذان واقامه وتکبیر وبین رکعت ها ی نماز چندبار الله اکبر گفته میشه .
بچه ها هاج و واج به من نگاه کردن .
به سرگروه محترم بدون این که بچه ها بشنوند گفتم اینا در اول راه اموزش احکام دینی هستند این سوال مناسبی نیست.
خلاصه سرتونو بدرد نیارم این اقا قبول که نکرد هیچ در دفتر بازدید نوشت ازکلاس خانم ... بازدید شد دانش اموزان نیاز به تلاش بیشتری داشتن .جالب این که اون سوال بی ربط رو ملاکی برای سنجش کل کلاس وتمام دروس درنظر گرفته بود.

سوالی داشتم از همکارای سرگروه.
نمونه سوال یا برنامه های اجرایی به صورت ورقه به مدارس ارسال میشه .
یا سرگرو ه میتونه فقط در سایت تعین شده سوالورو به صورت ‏pdfبذاره وبگه از اونجا دانلود کنین.
مشکلی که پیش میاد من معلم کلاس ششم اونا رو از کجا تهیه کنم باگوشی که تمام مشکلای درسیمو حل میکنم پی دی اف پشتیبانی نمیشه در مدرسه هم امکاناتو نداریم .
http://class6omi.blogfa.com/


یا مهدی ادرکنی
پاسخ }
سپاس شده توسط: hamed1391
#16

باسلام

ببخشید من درست متوجه نشدم یعنی سرگروه میگه شما کدوم سوالها را سر کلاس کار کنید یا سوال میده که این  معیار ارزشیابی کلاسه.

به نظر من یک سرگروه باید دارای ویژگی هایی از نظر حرفه باشد.

  1. حسن خلق و رفتار 
  2. روش تدریس نمونه 
  3. آشنایی با انواع روش های تدریس
  4. تجربه فراوان آموزشی و آشنایی با انواع مشکلات در تدریس و فهماندن موضوع
  5. ...

شما به عنوان معلم باید با اهداف کتاب درسی مورد نظر آشنا باشید و دانش آموزان را تا رسیدن یا حداکثر نزدیکی به این اهداف پیش ببرید. حالا چه این سوالات را داشته باشید چه نداشته باشید. طرح سوالات خارج از منابع ممنوع است. و سرگروه محترم فقط در جهت ارتقا آموزش همکاران این سوالات را مطرح می کنند. هیچ اجباری بر دانلود سوالات استفاده از آنها در کلاس نیست وچه برسد به اینکه مدرسه شما که حتی امکانات لازم را ندارد...

در مورد نحوه بازدید در کلاس قبلا حرفهای بسیاری زده شده وسرگروه فقط برای رفع نواقص و شناسایی آنها بازدید می کنند نه تعیین کلاس های ضعیف و ... به این صورت که نوشته شده به هیچ وجه توصیف جامع یا کاملی درباره درس مورد نظر یا کلاس نیست در نمونه فرم مربوطه باید موارد و موضوع های مورد بازدید درج شوند اینکه بنویسند دانش آموزان نیاز به تلاش بیشتری دارند .  موارد قابل پیگیری مشخص نکرده اند. باید شما در مورد کمبود ها یا احتمالا کم کاری صورت گرفته  از نظر ایشان می پرسیدید و روش های جایگزین پیشنهادی و ... را مشخص می کردید. در قسمت نظرات معلم حتما نظر خود را بنویسید و در مورد تیک های موارد قابل ارزیابی و ملاکها با سرگروه گفتگو کنید. 

در مورد سوال (الله اکبر در یک روز چند بار در نماز گفته میشود؟؟؟؟) 

یک سوال در این سطح (دانش) چه چیزی رو مشخص می کنه نمیدوم اما نیاز بوده که با بچه ها تعداد الله اکبرها همان موقع سوال پرسیدن بشمارین و ابتکار کلاسی را  بدست بگیرید. اینکه همه دانش آموزان یک سوال که توی  کتاب نیست رو نمی دانند ملاکی به نظر نمیاد اما نحوه حساب کردن آن شاید

چه فکر کنید که میتوانید و چه نمیتوانید در هر صورت حق با شماست

پاسخ }
سپاس شده توسط: admin ، a.n18 ، شوکران
#17

اولا به نظرم این دوتا بحث بازدید ها و پوشه کار به طور مجزا در دو تاپیک مورد بحث قرار بگیرند.

درمورد پوشه کار ما در کلاس های گروه های آموزشی که داشتیم سرگروه ما سیزده فرم تهیه کرده بود و میگفت اینا باید در گوشه کار دانش آموز باشه . نمیدونم چک لیست - خودارزیابی و .... چندتا فم دیگه که به نظرم تکمیل کردنشون خیلی زمان بر بود و در وقت مدرسه اصلا امکان نداشت که این ها تکمیل بشوند . من هم بهشون گفتم که چنین چیزی به هیچ وجه امکان پذیر نیست که ما کل وقتمون رو صرف تنطیم این فرم ها بکنیم . پوشه کار خوبه ولی به این صورت که خیلی روی ان مانور بدهیم به نظرم اصلاً جالب نیست

پایگاه مجازی فرهنگیان
پاسخ }
سپاس شده توسط:
#18
برادر گرامی ،سوء تفاهم نشه.
سرگروه بازدهی کلاسمو تنها باسوالی که گفتم ارزیابی کردند علی رغم این که هدف کلی اشنایی با نماز واحکام دینیست .سوال ایشون جز ء اهداف جزئی و شاید کلیشه ای هم نمیشد.
حالا خودم سرگروه هستم تمام سعیمو میکنم تا فردی مفید واقع شم وخدای نکرده کاری نکنم که معلمی انگیزه ی ادامه تدریس را از دست بده.


واما در مورد سوال های که سرگروه در سایت قرار میده منظورم صرفا سوالا نیستن ،کتب ششم تازه تالیفند تا اونجا که شنیدید کلی اشکال دارن. درمورد نحوه ارزشیابی کتب ششم واصلاحیه ی انها نیاز به اطلاع رسانی هستش .

حالامن سعیمو میکنم که مراتب را به موقع اطلاع رسانی کنم وبه وظایف سرگروهی ام دقیق باشم.


از نظر ارزشمندتان واز راهنمایی که فرمودید بهایت قدردانی وتشکر رادارم.
http://class6omi.blogfa.com/


یا مهدی ادرکنی
پاسخ }
سپاس شده توسط: boostanelm ، hamed1391 ، admin ، شوکران
#19

< مَن قَلَّت تَجربَـِتُهُ خُدِعَ وَ مَن كَثُرَت تَجربَـِتُهُ قَلَّت عزَّته › كسي كه تجربه اش كم باشد نيرنگ مي خورد و كسي كه تجربه اش بسيار باشد فريب خوردنش كم تر است. امام علی ع

حتما از تجربه خود (سرگروهی ششم) برای ما که بسیار نیازمندیم صحبت کنید. منتظریم

و اگه منعی ندارد سایت مربوط به سوالاتون رو معرفی کنید .

چه فکر کنید که میتوانید و چه نمیتوانید در هر صورت حق با شماست

پاسخ }
سپاس شده توسط:
#20

من بیشتر از این سایت استفاده میکنم. این سایتی که لینک ان را میگذارم میتوانید استفاده کنید.http://cms.medu.ir/1863



برای دسترسی بهتربه لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.portal1.teg-eaedu.ir/tabid/1904/Default.aspx
http://class6omi.blogfa.com/


یا مهدی ادرکنی
پاسخ }
سپاس شده توسط: شوکران
 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره معلمـ گفت

انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.

پیوند ها

دوستان