امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
افزایش خزانه واژگان کودکان کم شنوا و کمک به کاربرد ان ها
#1
Video 

با سلام  من گفتار درمان یکی از آموزشگاه های کودکان کم شنوا هستم.

با توجه به اینکه دانش آموزان کم شنوا کتاب های فارسی دانش آموزان عادی را می خوانند  پیشنهاد می کنم معلمان واژه به واژه درس را برای آن ها معنی کنند با کلماتی که دانش آموز قادر به درک آن باشد این روش در محل کار خودم پیاده شد و بسیار نتیجه بخش بود.

2- از همان ابتدای کار با دانش آموزان کم شنوا معلمان با همکار گفتار درمان روی درک دستورات ساده بدون اشاره کا ر کنند مانند در را ببند . در راباز کن . بعد در یک جلسه گروهی دانش اموزان همین دستورات را به یکدیگر بگویند  تا از واژه هایی که یاد می گیرند استفاده کنند.

3- معلم همراه با واحد گفتار درمانی کلیه افعال به کار برده شده در کتاب را به هر سه شکل با دانش آموزان کار کنند و حتی می توانند مانند روش بالا به یکدیگر بگویند تا از حالت امری و زمان گذشته آن استفاده کنند.

با تشکر

پاسخ }
سپاس شده توسط:
 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره معلمـ گفت

انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.

پیوند ها

دوستان