امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فنون تدریس در کلاسهای چندپایه
#1
جدید 

الف) تعامل بین معلم و دانش آموز (تعامل یك به یك)

        این تكنیك می طلبد دانش آموزان به صورت زوجی سازماندهی کردند. هر زوج به ایفای نقش می پردازند. یكی از دانش آموزان نقش معلم و دیگری نقش یادگیرنده را ایفا می كند. معلم، سوال می پرسد، ارائه تكلیف كرده یا دستورالعملی صادر می كند، یادگیرنده باید به سوال پاسخ داده یا از دستورالعمل پیروی كند؛ سپس، نقش ها تعویض می شود و دانش آموزی كه نقش معلم را ایفا می كند، نقش یادگیرنده را ایفا می كند و دانش آموزی كه نقش یادگیرنده را ایفا می كرد، نقش معلم را ایفا می كند. این فن در كلاس های چندپایه كاربرد فراوان دارد.

ب) تدریس همتا (تدریس همشاگردی) 

        هدف از كابرد فن تدریس همتا، استفاده از دانش آموز قوی تر برای اعضای ضعیف گروه است. وقتی دانش آموزان به تدریس بپردازند، به یادگیرندگانی برتر تبدیل می شوند . احترام متقابل ، اجتماعی شدن و درك و فهم از طریق فعالیت های همیاری و همكاری افزایش می یابد. دانش آموزان از اینكه بتوانند مطلبی یا مهارتی را آموزش دهند احساس غرور می كنند. دانش آموزان پایه های بالاتر در كلاس می توانند به دانش آموزان پایه های پایین تر تدریس نمایند و بدینوسیله خود نیز بر مطالب درسی مسلط گردند.

پ) یادگیری تیمی

        در یادگیری تیمی، دانش آموزان به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. پس از آن كه گروه های دانش آموزی شكل گرفت،‌ معلم از گروه ها می خواهد برای خود مسئول و منشی انتخاب كنند. مسئول به هدایت گروه می پردازد؛ و منشی گروه، سوال را می نویسد و نظرات اعضای گروه را ثبت كند، همچنین می تواند به جمع بندی نظرات هم بپردازد.

        وقتی دانش آموزان به یادگیری تیمی می پردازند، معلم باید در میان گروه ها قدم بزند و به صورت خاص به هر یك ازگروه ها كمك كند. ایجاد رقابت بین گروه های همیار می تواند تحریك كننده باشد و در میان آنان ایجاد دوستی كند.

همتم بدرقه ی راه کن ای طائرقدس http://moallemgoft.ir/images/smilies/heart.gif که درازاست ره مقصدومن نوسفرم
پاسخ }
سپاس شده توسط:
 


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اصول آموزش درکلاس های چندپایه edidiba 1 1,867 17-6-1392, 12:25 صبح
آخرین ارسال: 12188833
جدید تدریس جانوران بندپابرای کلاس های چندپایه به همین سادگی عباس خاشی 0 1,347 6-2-1392, 01:08 عصر
آخرین ارسال: عباس خاشی
جدید تصاویری ازتدریس به روش گروهی درون آشیانه ها درس علوم چندپایه اول /دوم /سوم عباس خاشی 1 3,034 16-12-1391, 08:17 عصر
آخرین ارسال: نمیگم
مهم تدریس قارچ ونشانه "چ" به شیوه گروهی درکلاس چندپایه اول،دوم ،سوم عباس خاشی 0 1,494 1-12-1391, 09:51 عصر
آخرین ارسال: عباس خاشی
جدید جدیدارائه بهبود راهبردهای آموزشی وفرایندی از سوی معلمان کلاس های چندپایه روستایی عباس خاشی 0 1,504 28-11-1391, 05:53 عصر
آخرین ارسال: عباس خاشی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره خبرخوان معلمان

لورم ایپسوم یا طرح‌نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید،