امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شرایط لازم برای اعزام به خارج
#1
سوال 

سلام

لطفا در مورد شرایط لازم برای اعزام به خارج بنویسید تا ما هم کم کم خودمون رو آماده کنیم.

البته روند کلی که باید طی شود تا اعزام انجام شود رو هم توضیح بدبد

خیلی ممنون

معلم کلاس سوم هستم و مفتخرم به این
پاسخ }
سپاس شده توسط:
#2

نيروهاي مورد نياز مدارس جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور

 

- آموزگار دوره ابتدايي

- دبير دوره راهنمايي تحصيلي

- دبير دوره متوسطه نظري

- مربي پرورشي و فرهنگي

 مدير مجتمع‌هاي آموزشي پرورشي

- مدير آموزشگاه

- معاون آموزشگاه

- مشاور

- کارشناس آموزش، امتحانات و امور پرورشي

- کارشناس امور مالي

- معاون اجرايي



الف) شرايط عمومي

1- استخدام رسمي در وزارت آموزش و پرورش.

2- داشتن حداقل 10 و حداكثر 26 سال سابقه خدمت براي دارندگان مدرك تحصيلي ليسانس و 28 سال براي دارندگان مدرك تحصيلي فوق ليسانس تا پايان شهريور 1392 (بر اساس آخرين حكم كارگزيني)

3- داشتن حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي (ليسانس) براي داوطلبان كليه رشته‌ها و مشاغل در زمان ثبت نام مندرج در حکم کارگزيني .

تبصره: ثبت نام معاونان اجرايی مدارس ، با مدرك تحصيلي حداقل فوق ديپلم بلامانع است.

4- برخورداري از سلامت بينايي-شنوايي-گفتاري و رواني در زمان آزمون و اعزام‌باتاييد پزشك معتمد وزارت آموزش و پرورش.

تبصره: ثبت نام جانبازان عزيزي كه نقص عضو آنان مانع از انجام وظايف سازماني و محوله نمي‌باشد، بلامانع است.

5- تأهل

تذكر: خواهران فرهنگي كه همسرشان جزو شاغلين رسمي وزارت آموزش و پرورش نيستند، نمي‌توانند در آزمون شركت نمايند.

6- احراز صلاحيت لازم گزينش و حراست با توجه به قرار گرفتن جايگاه معلمين اعزامي بعنوان مامورين دولت در رديف مشاغل حساس

7- داوطلبان نبايد بيش از 3 فرزند داشته باشند.

تبصره : رؤيت اصل شناسنامه متقاضي در زمان سنجش و ارزيابي حضوري (مصاحبه) انجام مي‌شود.

تذكر: زوج فرهنگي نبايد در زمان اعزام و در طول مدت ماموريت فرزند زير 3 سال داشته باشند .

تذكر : داشتن فرزند زير 3 سال و تولد فرزند در صورت قبولي در تمام مراحل قبل از اعزام و در طول مدت مأموريت براي زوجه فرهنگي پذيرفته شده ممنوع مي‌باشد در غير اينصورت قبولي و ادامه مأموريت آنان كم‌لن‌يكن تلقي مي‌گردد.

8 -  نداشتن سابقه ماموريت ثابت بيش از شش ماه در خارج از كشور

تبصره : زوج‌هاي فرهنگي چنانچه زوج يا زوجه سابقه بيش از شش ماه مأموريت ثابت را در خارج از كشور داشته باشند هيچ كدام از آنها حق شركت در آزمون را ندارند.

تذكر : ارائه تاييديه اداره آموزش و پرورش محل خدمت در زمان سنجش و ارزيابي حضوري الزاميست.

9 – تسلط كامل به روخواني و روان‌خواني قرآن كريم

10 – توانايي انجام كار با رايانه

11 – توانايي خواندن، درك مطلب و مكالمات روزمره به زبان انگليسي

12 – داشتن گواهينامه رانندگي پايه دوم در زمان اعزام

13 – داشتن گواهي پايان‌ خدمت و يا معافيت در زمان اعزام و نداشتن هر گونه منع قانوني در زمان اعزام

14 – ارائه گواهي عدم سابقه سوء پيشينه در زمان اعزام الزامي است

15 – چنانچه فرهنگيان محترم در آزمون‌هاي قبلي اعزام به مدارس جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور شركت نموده و قبول شده‌اند و تاكنون به هر دليلي اعزام نشده‌اند تا تعيين نهايي آزمون "قبلي" حق شركت مجدد در آزمون را ندارند.

ب) شرايط اختصاصي

مشاغل مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي

1 - شرايط اختصاصي مديران مجتمع‌هاي آموزش و پرورش

1-1- داشتن حداقل 12 سال سابقه مديريت  كه 3 سال آن در پست‌هاي مدير كل، معاون وزير رئيس مراكز ستادي، مديريت آموزش و پرورش مراكز استانها و شهرستانهاي تابعه از تاريخ 1/7/1386 به بعد

2-1- دارا بودن حداقل مدرك فوق‌ليسانس و بالاتر

3-1- آشنايي كامل به قوانين و آئين‌نامه‌هاي مربوط به آموزش و امتحانات و امور مالي و اداري

4-1- دارا بودن شرايط عمومي و اختصاصي شيوه‌نامه

ضمناً وظايف مديريت فوق با مديريت واحد آموزشي متفاوت مي‌باشد.

1/1- کارشناس آموزش، امتحانات: اشتغال در پستهاي كارشناس، كارشناس مسئول، رئيس گروه و بالاتر، منحصراً مربوط به حوزه‌هاي آموزش و سنجش در سطح منطقه، استان وحوزه ستادي با حداقل 5 سال سابقه اشتغال در پستهاي مذكور كه 3 سال آن از 1386 به بعد باشد .

تبصره : آشنایی کامل با سیستم پایگاه اطلاعاتی دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی براي متقاضيان رشته آموزش و امتحانات ضروری و ارائه تائیدیه کتبـی ( فرم شماره 4 ) از اداره سنجش استان الزامی است .

2/1- کارشناس امور مالي: اشتغال در پستهاي كارشناس، كارشناس مسئول، رئيس گروه و بالاتر منحصراً مربوط به حوزه فعاليت‌هاي مالي در سطح منطقه، استان و حوزه ستادي با حداقل 5 سال سابقه اشتغال در پستهاي مذكور كه 3 سال آن از 1386 به بعد باشد.

*-كارشناس امور اداري در صورت نياز با نظر معاونت توسعه و مديريت و پشتيباني انجام خواهد پذيرفت.

2- مشاغل مدارس

1/2- مدير واحد آموزشي: داشتن حداقل 5 سال سابقه مديريت در واحدهاي آموزشي (ابتدايي، راهنمايي، متوسطه، پيش دانشگاهي يا مراكز تربيت معلم) تا تاريخ 31/6/91، كه 3 سال آن از 1/7/86 به بعد باشد.

تبصره: افرادي که استخدام اوليه آنها در مشاغل معلمان بوده است (مشمولين بخشنامه سابق 230/1د مورخ 6/12/58 ) شاغل در سطوح زير به شرط داشتن حداقل 4 سال سابقه مديريت واحد آموزشي مي‌توانند در «رشته مديريت» شركت كنند:

الف- کليه شاغلين در حوزه ستادي از سطح کارشناس و بالاتر.

ب- مديران كل، روسا، معاونان، مديران، روساي گروه و اداره و كارشناسان مسئول و كارشناسان ادارات کل استان

ج- روسا، معاونان، مسئولان دوره‌هاي تحصيلي، كارشناس امور آموزشي مناطق و نواحي (مديريت‌ها).



2/2- معاونين آموزشي: داشتن حداقل 5 سال سابقه مديريت يا معاونت واحدهاي آموزشي (ابتدايي، راهنمايي، متوسطه، پيش دانشگاهي يا مراكز تربيت معلم) تا تاريخ 31/6/91 كه حداقل 3 سال آن از تاريخ 1/7/1386 به بعد باشد.

تبصره: افرادي که استخدام اوليه آنها در مشاغل معلمان بوده است (مشمولين بخشنامه سابق 230/1د مورخ 6/12/58 ) شاغل در سطوح زيرمي‌توانند در رشته «معاونت واحدهاي آموزشي» شركت كنند:

الف- کليه شاغلين در حوزه ستادي از سطح کارشناس و بالاتر.

ب- روسا، معاونان، مديران، روساي گروه و اداره و كارشناسان مسئول و كارشناسان ادارات کل استان.

ج- روسا، معاونان، مسئولان دوره هاي تحصيلي، كارشناس امور آموزشي مناطق و نواحي (مديريت‌ها).

3/2- آموزگار، دبير: داشتن حداقل 5 سال سابقه تدريس موظف و تمام وقت در رشته مورد تقاضا تا تاريخ31/6/91  كه 3 سال آن بصورت متوالي يا متناوب از 1/7/86 به بعد ‌باشد.

4/2- مشاور مدارس : داشتن حداقل 5 سال سابقه كار در رشته مشاوره تحصيلي تا تاريخ 31/6/91،  كه 3 سال آن بصورت متوالي يا متناوب از 1/7/1386 به بعد باشد.

5/2- مربي پرورشي و فرهنگي: داشتن حداقل 5 سال سابقه كار در رشته امور تربيتي مدارس تا تاريخ 31/6/91 كه حداقل 3 سال آن بصورت متوالي يا متناوب از تاريخ 1/7/1386 به بعد باشد.

6/2- معاون اجرایی :  داشتن حداقل 5 سال سابقه كار در امور دفتر داري و معاونت اجرايي مدارس ( متصدی دفتری ، کارشناس پايگاه اطلاعات دانش آموزی ) كه 3 سال آن منتهي به شهريور 1391 باشد.

تذكرات:

1- آموزگاران دوره ابتدايي بايد توانايي و تسلط كافي براي تدريس در كلاسهاي چند پايه را داشته و دوره هاي آشنايي با كتب جديد‌التاليف (بخوانيم و بنويسيم، هديه‌هاي آسماني، آموزش قرآن و دوره‌هاي توصيفي و نظام آموزشي 3-3-6 ...) را گذرانده باشند. ارائه گواهي‌هاي مربوط، در زمان اعزام الزامي است.

2 - راهنمايان آموزشي و معلمان راهنما در صورت داشتن ساير شرايط مي‌توانند در رشته تخصصي تدريس خود  داوطلب شوند.

3- مدير و معاون و كفيل آموزگاران با داشتن ساير شرايط عمومي و اختصاصي مي توانند در رشته «آموزگاري» شركت نمايند.

4- دبيران بايد علاوه بر رشته تخصصي خود، توانايي تدريس دروس مرتبط و نيمه مرتبط را داشته و دوره هاي آشنايي با كتب جديد التاليف رشته تخصصي را گذرانده باشند. (ارائه گواهي دوره ها در مرحله سنجش و ارزيابي حضوري الزامي است) .

5- مدرسان مراكز تربيت معلم در صورت داشتن ساير شرايط مي‌توانند در آزمون رشته تخصصي تدريس خود كه مورد نياز مدارس خارج از كشور باشد (جدول رشته‌هاي آزمون)، با رعایت بند 3 شركت نمايند.

تذكر : در صورت قبولي نهايي اين افراد از هيات علمي خارج و به سمت دبيري مشمول قانون مديريت خدمات کشوري مامور مي گردند .

6- آن دسته از همكاراني كه در هنرستانهاي فني، حرفه‌اي و كاردانش با سمت دبير يا هنر آموز به تدريس اشتغال دارند، در صورت دارا بودن ساير شرايط مي‌توانند در رشته تخصصي خود كه مورد نياز مدارس خارج از كشور باشد (جدول رشته هاي آزمون)، داوطلب شركت در آزمون شوند.

7- آن دسته از نيروهاي آموزشي كه رشته تدريس و مدرك تحصيلي آنان متفاوت است، چنانچه داراي 5 سال سابقه تدريس موظف و تمام وقت منتهي به تاريخ 31/6/91 باشند، مي‌توانند در رشته تدريس خود شركت نمايند.

8- دبيراني كه يك ماده درسي را همزمان در دوره‌هاي راهنمايي و  متوسطه تدريس مي‌كنند و يا در 5 سال گذشته بين دوره‌هاي ياد شده جا به جا شده‌اند، بر اساس دوره تحصيلي مندرج در آخرين حكم كارگزيني خود مجاز به شركت در آزمون آن دوره خواهند بود.

9- آن دسته از آموزگاران، دبيران، مربيان تربيتي و مشاوران تحصيلي كه بر اساس بخشنامه سابق اد/230 مورخ 6/12/58 در ادارات ستادي يا اجرايي اشتغال دارند، به شرط داشتن حداقل 2 سال سابقه تدريس، كار تربيتي يا مشاوره تحصيلي موظف در 5 سال اخیر ( از سال 1/7/86 لغایت 31/6/90 ) مدارس، مي‌توانند در آزمون رشته تخصصي خود شركت نمايند.

10 – كارشناسان و كارشناس مسؤولان و بالاتر چنانچه نسبت به تاليف كتب درسي انجام وظيفه مي‌نمايند مي‌توانند با داشتن ساير شرايط در رشته كتب تاليف شده شركت نمايند.

11 – مؤلفان كتب درسي مي‌توانند در رسته كتاب مورد تاليف بشرط داشتن ساير شرايط شركت نمايند.

نحوه اعزام

-     پذيرفته شدگان نهايی از سال تحصيلی 93-92 به بعد به شرط ارائه گواهي4  IELTSبراي  تمامي رشته‌ و IELTS 5 براي مديران و معاونين سازماندهی و اعزام خواهند شد .

-      تعيين محل ماموريت پذيرفته شدگان نهايی، زمان اعزام و مدت ماموريت آنان با توجه به نياز مدارس،  سياست ها و مصالح کلی وزارت آموزش و پرورش و نيز ضوابط سازماندهی  به عهده مرکز اموربین الملل و مدارس خارج ازکشور خواهد بود .

-      احکام ماموريت نيروها براساس رشته قبولی و ارائه آخرين مدرك تحصيلي قبل اعزام مندرج در حكم كارگزيني محل خدمت به استناد مصوبه شماره 29920/ت 461 هـ مورخ 9/10/71 هيات محترم وزيران و اصلاحيه های بعدی برای يک سال تحصيلی  صادر خواهد شد وتمديد آن ، منوط به نياز و رضايت ازنحوه انجام وظيفه و عملکرد افراد خواهد بود .

تذكرات مهم :

1 -  شرکت در دوره های « آموزشی » و « توجيهی » پيش از اعزام که از سوی مرکز اموربین الملل و  مدارس خارج ازکشور اعلام و  برگزار می گردد ، الزامی است .

2 -  پذيرفته شدگان نهايی بايد گذرنامه و گواهينامه معتبر رانندگی و نيز اصل مدرک تحصيلی خود را دراختيار داشته باشند .

3 -  تعيين شيوه وضوابط آزمون  کتبی ،  سنجش و ارزيابی حضوری ، امتيازات ، حدنصابهاو بـــررسی و تصميم گيری درخصوص مواردپيش بينی نشده به عهده مرکز اموربین الملل و مدارس خارج ازکشور می باشد  .

4- ثبت نام و شرکت در آزمون کتبی و  سنجش و ارزيابی حضوری ، هيچ گونه حقی برای شرکت کنندگان ايجاد نمی کند و پذيرش نهايی و اعزام ،مستلزم وجود  نياز ، اخذ رواديــــد  کشورها ،  و داشتن كليه شرايط طبق شيوه‌نامه انجام مراحل قانونی و اعلام قطعی از سوی مرکز اموربین الملل و  مدارس خارج ازکشور خواهد بود .

5-  در صورت پذيرش نهايي زوج فرهنگي ، زوج آن به عنوان قبولي اصلي تلقي و زوجه آن به عنوان نيروي به تبعيت از همسر ( به شرط نیاز واحد آموزشی ) با دريافت حقوق و مزاياي ريالي واريز در ايران در مدارس جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور اشتغال بکار خواهند داشت .

6-  کلیه داوطلبین باید اصل و تصویر آخرین حكم كارگزيني تحصیلی خود را در مرحله سنجش و ارزیابی حضوری به همراه داشته باشند . ( جهت تسریع در امور )

7-  چنانچه مدت مأموريت بعلت توانمندي و يا مسائل سياسي (عدم صدور رواديد معلم جايگزين) و يا هر دليلي كه بيش از 33 ماه باشد، ادامه و تمديد آن فقط با دستور مقام عالي وزارت امكان‌پذير است.

8-  احكام كارگزيني مأمور بعد از اعزام و در طول مدت مأموريت به هيچ عنوان تغيير نخواهد كرد بنابراين هرگونه ارتقاء مدرك و تغيير حكم كارگزيني بايد قبل از اعزام انجام شود.



مراحل و تقويم اجرايی

رديف

اقدام انجام شده

1

ارسال شيوه نامه آزمون به دفاترستادي ، ادارات کل و  استانها

2

ابلاغ به ادارات و واحدهای تابعه جهت اطلاع همکاران

3

ابلاغ به كليه مدارس جهت آگاهي تمامي همكاران

4

دريافت  و تکميل فرم  توسط متقاضيان و ثبت نام  از طريق اينترنت   به نشاني http://Aee.medu.ir

5

مراجعه به سايت و مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامي

6

پرينت کارت شرکت در آزمون با مراجعه به سايت اينترنتي  در موعد مقرر http://Aee.medu.ir

7

انجام آزمون کتبي سراسري (عمومي و اختصاصي) در روز جمعه و در مراکز استانها

8

اعلام اسامی پذيرفته شدگان آزمون کتبي به ميزان تقريبي 2 برابر تعداد نيروي مورد نياز در هر رشته شغلي جهت استعلام

9

اعلام تاريخ و نحوه انجام مرحله سنجش و ارزيابي حضوري به اداره کل امور اداري و تشکيلات و ادارات کل استان و سايت http://www.mbm.medu.ir    

10

تکميل فرم تعهد نامه ( شماره 2 ) از سوي داوطلب و تکميل و تائيد فرم تائيد يه از سوي کارگزيني هاي محل خدمت ( شماره 3 ) و ( شماره 4 ) و ارائه آنها به همراه ساير مدارک در مرحله سنجش و ارزيابي حضوري

11

برگزاري مرحله سنجش و ارزيابي حضوري

12

اعلام اسامي پذيرفته شدگان نهايي http://www.mbm.medu.ir    

پاسخ }
سپاس شده توسط: admin ، هانی م
 


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question پرسش و پاسخ در مورد آزمون اعزام به خارج فرهنگیان علی صحرایی 33 27,714 14-8-1395, 11:52 عصر
آخرین ارسال: hossaini73
مهم شيوه نامه اعزام به خارج فرهنگیان 91 علی صحرایی 2 5,633 2-7-1393, 09:26 عصر
آخرین ارسال: hossin614
مهم منابع آزمون اعزام به خارج فرهنگیان علی صحرایی 1 15,366 29-3-1393, 02:16 عصر
آخرین ارسال: mehrcom90
  زمان اعلام نتایج قطعی مرحله دوم اعزام 91 mehdinch 2 3,230 26-11-1391, 09:28 عصر
آخرین ارسال: علی صحرایی
مهم دانلود رایگان نمونه سوالات اعزام به خارج فرهنگیان (سوالات آزمون 91 هم اضافه شد) علی صحرایی 2 14,398 7-10-1391, 04:37 عصر
آخرین ارسال: علی صحرایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره معلمـ گفت

انجمن علمی معلمان ایران افتخار دارد که از بهار سال 91 شروع به کار کرده است. هدف این انجمن افزایش توانایی های علمی و مهارتی معلمان ایران با تبادل نظر و اشتراک تجارب است. این انجمن به طور کامل توسط معلمان اداره می شود و هیچ وابستگی به ارگان های دولتی یا غیر دولتی ندارد.

پیوند ها

دوستان